موم عسل – Bees wax

پروپیلن گلیکول – Propylene glycol
ژانویه 30, 2018
اسید استئاریک – Stearic acid
فوریه 6, 2018

مزایای رقابتی

  • خرید مستقیم از تولید کننده
  • امکان عرضه سریع محصول
  • ارایه بهترین برندهای روز دنیا

موم عسل؛ کاربرد، خواص و ویژگی ها

موم عسل (Bees Wax) ماده ای طبیعی به شکل زرد رنگ است که در کندوی زنبور عسل یافت می شود. زنبور عسل با جمع آوری گرده گل ها و تبدیل آن به موم سلول های کندوی خود را می سازد. موم عسل خاصیت ارتجاعی دارد و سرشار از مواد آلی است. ترکیبات موجود در موم عسل برای تولید انواع محصولات دارویی، غذایی و همچنین برای کاربردهای صنعتی مناسب هستند. با ذوب کردن لانه زنبور عسل می توان موم عسل (Bees Wax ) تولید کرد.
موم عسل یک ترکیب طبیعی است اما در مقابل آن، موم های مصنوعی سنتزی نیز وجود دارند که به لحاظ شباهت خواص آن ها با موم طبیعی به این نام خوانده می شوند؛ موم پلی اتیلن گلیکول و موم کازمولوئید، دو نمونه از موم های سنتزی به شمار می روند.

برندهای ما

  • Pharmacare - Canada
  • Kahl - Germany
 

خواص فیزیکی، شیمیایی و سایر خصوصیات موم عسل:

موم عسل یک ترکیب طبیعی است که توسط زنبور عسل تولید می شود. رنگ موم بستگی به گلی دارد که زنبور از آن گرده جمع آوری کرده است و در محدوده زرد تا قهوه ای تیره دیده می شود. موم عسل عموماً جامد مومی شکل است که در کندوی زنبورهای عسل یافت می شود.
نکته مهم در مورد خواص فیزیکی و شیمیایی موم عسل، بیشتر مربوط به حالت ظاهری آن است به این معنا که موم عسل در دمای حدود 65 درجه سانتی گراد ذوب می شود؛ با افزایش دما تا 100 درجه سانتی گراد، موم عسل شروع به تجزیه شدن می کند و شکل طبیعی خود را از دست می دهد؛ با رسیدن دما به حدود 250 درجه سانتی گراد، این ماده به حالت بخار در می آید. جدول زیر برخی از اطلاعات مهم در مورد موم عسل را نمایش می دهد.

 
 
خصوصیات فیزیکی و شیمیایی توضیحات
حالت فیزیکی جامد / بدون شکل مشخص / بوی خوش / زرد رنگ
مواد تشکیل دهنده موم عسل استرها / الکل ها / اسیدها / هیدروکربن های سنگین
نقطه ذوب (درجه سانتی گراد) 60
حلالیت در آب نامحلول در آب
حلالیت در سایر مواد محلول در اتر / دی سولفید کربن / بنزین / نفت / کلروفرم
 
 

کاربردهای موم عسل (Bees Wax):

مهم ترین خاصیت موم عسل مربوط به انعطاف پذیری و شکل پذیری آن است و همین ویژگی موجب شده است در بسیاری از زمینه ها کاربرد داشته باشد. تقریباً اکثر مواد آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی و دارویی و همچنین صنایع دیگر از موم عسل برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. بسیاری از صنایع که در نگاه اول به نظر نمی رسد که مصرف کننده موم عسل باشند از این ماده برای ساخت محصولات صنعتی خود استفاده می کنند؛ تولیدکنندگان واکس و مداد رنگی از این قبیل صنایع می باشند. کاربردهای موم عسل در جدول زیر به صورت اجمالی بیان شده اند.

نام صنعت کاربرد موم عسل
داروسازی پوشش قرص ها / تسهیل کننده مکانیسم جذب داروها در بدن / افزودنی به برخی از دارو
محصولات آرایشی تولید کرم ها و لوسیون ها / نرم کننده ها / رژ لب / کرم مخصوص صورت و چشم / افزودنی شامپو و حالت دهنده مو / ایجاد خاصیت امولسیونی و ارتجاعی در مواد آرایشی / تولید انواع مواد آرایشی چهره
صنایع غذایی تولید انواع شیرینی / محافظ کننده ظروف مواد غذایی فلزی در برابر مواد شیمیایی / پوشش دهنده ظورف پلاستیکی مخصوص نگهداری غذا / تولید آدامس
کاربردهای صنعتی تولید موم پیوند زنی / تولید مدادرنگی / ساخت واکس مبلمان / تولید جلادهنده ها / تولید واکس های ممانعت کننده خوردگی / تولید نخ های خاص / به عنوان محافظ سطح برای فلزات در ماشین آلات صنعتی نظیر دستگاه های چاپ / شمع سازی / مدل سازی صنعتی و قالب گیری ریخته گری / چرم سازی / کاغذسازی / کارگاه چوب و فلزات
 

نکات ایمنی و موارد هشدار در مورد کار با ماده شیمیایی موم عسل:

موم عسل (Bees Wax) در برابر عوامل فاسدکننده پایدار است و به دلیل اینکه ماهیت طبیعی دارد هیچ گونه عوارض و خطری برای سلامتی انسان ها در پی نخواهد داشت. در محصولات دارویی محافظ پوست مانند نرم کننده ها و کرم ها، موم عسل باعث افزایش جذب کرم توسط منافذ پوستی می شود. آنتی اکسیدان هایی که در موم عسل هستند دشمن عوامل سرطان زا در بدن فرد ی باشند و خوردن عسل به همراه موم آن نیز در بسیاری از منابع علمی توصیه شده است.

شرکت شیمی اندیشان آفاق یکی از شرکت های بازرگانی فعال در زمینه تهیه و تأمین انواع مواد اولیه صنعتی با ماهیت طبیعی نظیر موم عسل در کشور به شمار می رود. این شرکت متخصصان مجرب و کادر بازرگانی با تجربه ای در اختیار دارد که با تأمین موم عسل برای صنایع مصرف کننده توانسته است نیازهای آن ها را فرآهم نماید.
برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خرید مواد اولیه، خرید موم عسل و دریافت قیمت آن ها می توانید با کارشناسان این مجموعه بازرگانی تماس حاصل نمایید.
تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

English